كارگاه آنلاین "داده های كلان و آینده كار" برگزار می شود

از سوی سازمان بین المللی کار؛
كارگاه آنلاین "داده های كلان و آینده كار" برگزار می شود

سازمان بین المللی کار، کارگاه آنلاین "داده های کلان و آینده کار" را برگزار می کند
به گزارش بازارکار، در این کارگاه که روز پنجشنبه 14 بهمن ماه جاری برگزار می شود، در مورد امکان استفاده از منابع داده های کلان برای تجزیه و تحلیل روندهای کاری آینده در اقتصادهای توسعه یافته و در حال توسعه، بحث و تبادل نظر خواهد شد.
این رویداد در تاریخ سوم فوریه 2022 (14 بهمن 1400) به صورت آنلاین از ساعت 15 الی 18 به وقت اروپای مرکزی (ژنو) و 9 الی 12 به وقت اتاوا برگزار می شود.
براساس این گزارش، مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپا، شورای اطلاعات بازارکار کانادا و سازمان بین المللی کار از علاقه مندان به این وبینار تحقیقاتی در مورد "داده های کلان و آینده کار" دعوت کرده  تا در پروژه ای که با بودجه اتحادیه اروپا تحت عنوان "ایجاد مشارکت در خصوص آینده کار» برگزار می شود، حضور داشته باشید.
این پروژه توسط سازمان بین المللی کار و مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپا انجام می شود و هدف آن ایجاد شواهد جدید پیرامون برخی موضوعات خاص و مطالعه نشده آینده کار است.
هدف این وبینار گردهم آوردن کارشناسان از سه نهاد فوق الذکر و کارشناسانی خارج از این نهادها، برای بحث و تبادل نظر در مورد احتمالات استفاده از منابع داده های کلان برای تجزیه و تحلیل روندهای آینده کار در اقتصادهای توسعه یافته و در حال توسعه است.
همچنین این وبینار فرصتی برای ارائه کارهای تحقیقاتی اخیر بر اساس انواع مختلف داده های کلان نظیر؛ فرصت های شغلی آنلاین یا رزومه های شغلی، منابع داده های مکانی (جغرافیایی) یا داده های ارتباطات سیار خواهد بود.
با توجه به اهمیت موضوع و برای امکان گفتگوی عمیق و مشارکت علاقمندان در سایر مناطق زمانی، این جلسه در روز پنجشنبه 3 فوریه (ساعت 15:00 تا 18:00 به وقت ژنو / 09:00 تا 12:00 به وقت اتاوا) نیز برگزار خواهد شد (از طریق zoom )
برای شرکت در کارگاه می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید:
https://ilo-org.zoom.us/meeting/register/tJUqdOuhpzopGN1VcI6Re9N4XIqS7_tRaVhV
پس از ثبت نام، یک ایمیل تایید حاوی اطلاعات مربوط به عضویت در جلسه را دریافت خواهید کرد.

نشست و ارائه های های مهم  
دستور کار اولیه جلسه اول: "فرصت های شغلی آنلاین و رزومه ها" است که ریاست آن بر عهده اولگا استریتسکا-ایلینا (ILO)  است و سخنرانان این جلسه نیز تونی بونن (LMIC)  : "چالش‌ها و فرصت‌های استفاده از تبلیغات شغلی آنلاین برای پیگیری کمبود نیروی کار" و متئو سوسترو و انریکه فرناندز ماسیاس(JRC) : "تبلیغات شغلی آنلاین در مورد پروفایل وظایف شغلی چه می گویند؟" بررسی می کنند.
همچنین، اکهارد ارنست و دانیل سامان (ILO)  موضوع "چه کسی حرکت می کند و چه کسی می ماند؟ " گذارهای بازارکار تحت اتوماسیون و محدودیت‌های مرتبط با سلامت" و هانا لیپمن و ورونیکا اسکودرو (ILO) : استفاده از فرصت های شغلی آنلاین و داده های متقاضیان برای مطالعه پویایی مهارت ها" را بررسی می نمایند. 
به گزارش موسسه کار و تامین اجتماعی   بر اساس این گزارش جلسه دوم این وبینار به "منابع داده های مکانی و سیار" اختصاص دارد که ریاست جلسه بر عهده  اورلیو پاریسوتو  از  (ILO) خواهد بود و ماتیو چارپ از (ILO) : "چراغ های شبانه به عنوان نماینده ای برای رشد اقتصادی محلی: برنامه ای برای تحول ساختاری" و کتی رایلی و لینوس بنگتسسون (Flowminder) : "راه‌حل‌های داده های نوآورانه برای تولید اطلاعات جمعیت: مورد مربوط به سوابق جزئیات تماس مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل و تخمین جابجایی‌های جمعیت" و نیز نیکلاس دنیس از  (اداره آمار کانادا) از سخنرانان این بخش خواهند بود.
 

 


10 بهمن 1400 18:40
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟